robak robak
343
BLOG

Hurt

robak robak Kultura Obserwuj notkę 0

Więc jeszcze raz muzycznie, ale i tym razem nie wesoło. Choć może jednak z nutą optymizmu. Country to muzyka zupełnie mi obca, ale zawsze wiedziałem, jak chyba każdy, że był ktoś taki jak Johny Cash. Tłumacząc jakąś książkę o dramatach małżeńskiego pożycia, dowiedziałem się co nieco o burzliwym życiorysie króla tej muzyki, Faceta w Czerni, jak go przez czas jakiś nazywano. O jego muzyce jednak nadal nie wiedziałem nic i wiedzieć nie chciałem. Zafascynował mnie jako postać, jako ktoś, kto po nieudanym pierwszym (katolickim dla jasności) małżeństwie i latach rozrywkowego życia pełnego przygód z kobietami i używek (uzależnienie od alkoholu, amfetaminy i leków psychotropowych) spotyka dojrzałą kobietę, też piosenkarkę, June Carter, która całkowicie zmienia życie Johnego. Pod wpływem drugiej żony Cash przeżywa radykalną przemianę, ktoś rzekłby, religijną metanoię, wydostaje się z uzależnień i po spotkaniu Billy'ego Grahama bierze udział w produkcji filmu o Jezusie. Zaczyna nowe życie. Z drugą żoną Cash przeżywa szczęśliwe 35 lat. Śmierć ukochanej June Carter w 2003 roku załamuje schorowanego już mocno Casha (choroba Parkinsona i cukrzyca), który jednak raz jeszcze chwyta za gitarę i nagrywa video do utworu "Hurt" z ostatniego, wydanego za życia piosenkarza, albumu "American IV, The Man Comes Around" . To coś w rodzaju własnego epitafium, przepojony żalem za roztrwonionymi latami utwór, na którym widzimy zmęczonego, schorowanego i rozczarowanego życiem Casha a przez chwilę jego dopiero co zmarłą żonę. Cash przeżył ją zaledwie o cztery miesiące. Pisałem wszak o nutce optymizmu. To dla tych wszystkich, którym nieudało się pierwszy raz. Johny Cash to przykład na to, że może się udać  dopiero za drugim razem i to pięknie.

Robak.

robak
O mnie robak

"Bardzo nam śpieszno, żeby zbudować telegraf z Maine do Teksasu; ale być może Maine i Teksas nie mają sobie nic ważnego do zakomunikowania. … Jak gdyby głównym celem było mówić szybko, a nie mówić sensownie". (H. D. Thoreau, Walden)

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura